Idag en dag imorgon

Idag. En dag som många andra. En ledig dag. Igår på kvällen såg jag på House. Läkare, kanske är det ett yrke att satsa på. Tänk vad mycket utantillkunskap man måste lagra i huvudet. Det tilltalar mig. Men vägen dit är nog så lång och krånglig. Det är synd. Jag hade nog trivts med att hjälpa människor att bli friska, eller ställa diagnoser så de vet vad de lider av.

Annars skulle jag kunna bli kostrådgivare. Lätt! Anser nog att jag börjar få rätt bra koll på alla livsmedel vid det här laget. Framför allt så intresserar det mig. Olika matallergier, koster osv. Jag är övertygad om att jag skulle göra det bättre än dietisten som gav mig rådet att äta bullar till mellanmål. Yeah right, det funkade ju bra. Inte. Kanske borde jag på den yrkesvägen vandra en dag.

En dag. Dock inte idag eller imorgon. Först har jag lite annat jag vill hinna med. Det är ingen brådska faktiskt. Jag fyller 21 i år. Om jag så inte börjar plugga förrän om fyra år så är jag fortfarande inte ens 30 innan jag är färdig. Det är luuuuuuuugnt. Just nu har jag bara inte ron till att plugga så varför ens försöka.

Idag. Idag tror jag att jag ska ta mig till gymmet. Sedan ska jag handla. Eller så struntar jag i gymmet och bara handlar. Är trots allt förkyld och imorgon blir en tuff dag med både ridning och inbokad tid för rundvisning på gymmet. Jo, det får väl bli en lugn dag idag då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0