Food-talk

Sitter och äter frunch bestående av köttsoppa och Brämhults hallondryck. Är inne på min tredje helt mjölk- och glutenfria dag och inbillar mig att magen mår lite bättre. Trots att jag drack två små koppar kaffe igår, så kanske är det inte i kaffet det största problemet ligger trots allt. Eller så är det bara önsketänkande. Det lär väl märkas. Men varje litet framsteg är ett steg i rätt riktning i alla fall! Dock måste det sägas, att prova leva ett liv utan både mjölkprodukter, gluten och helst socker är ingen lek. Många produkter innehåller i alla fall en av dessa tre komponenter så hjärnan får arbeta på högvarv för att komma på bra mat. Kanske är det bra, jag har nog aldrig känt mig så inspirerad till matlagning som nu. Utmaningar är ju lite av min grej.

Jag har börjat inse nu att det spelar ingen roll vad eller hur mycket jag äter om jag inte får behålla maten och näringen i kroppen. Let's face it, jag har proppat i mig fika utan att gå upp ett gram. Därför känns det grymt värt att satsa på att äta sådant som kroppen faktiskt kanske kan ta upp. I'll give it a try.

Men nu ska jag bege mig mot stallet för en ridtur i det soliga vädret. Nice!


Kommentarer
Postat av: Patricia♔

Jo, egentligen vet jag att jag inte kan träna, orkar ju fortfarande knappt gå promenader. Men jag hade ändå hoppats på att få höra att det är okej att träna fast orken inte finns där. Äsch rörigt det det hur jag tänker.



Jag tycker du ska vila. Sjukgymnasten berättade att hon hade en vän som blev inlagd på sjukhus länge bara för att hon ridit när hon var förkyld!! Det kan man ju knappt tro:S



Kram

2012-02-09 @ 12:52:30
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: 'Sandraa

Hej! :) har en frågestund just nu på min blogg, skulle bli glad om du ställde några frågor! fråga vad du vill, svarar på ALLT! bra va? :) fråga gärna lite annorlunda frågor också om du vill!



förresten, om du frågar minst 5 frågor får du en go länkning! och vem vill inte ha de liksom? :) förlåt om du inte gillar sån här reklam, ha en bra dag iallafall!



direktlänk; http://photosbysandruu.webblogg.se/2012/february/fragestund-fraga-fraga-fraga.html#comment



fin blogg btw!

2012-02-09 @ 13:08:40
URL: http://photosbysandruu.webblogg.se/
Postat av: mamma

Bara du inte ger upp om det kommer ett bakslag. Det tar tid för magen att reparera sig. Go,go,go! :)

<3

2012-02-09 @ 13:52:19
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Hoppas magen reder sig. Jag har själv IBS och måste vara jätteförsiktig med vad jag äter.. :/

2012-02-12 @ 11:38:16
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0