Tankar

Jaha. Livet går vidare. Börjar bli förkyld men var ändå och tränade idag. Antagligen var det inte mitt smartaste drag någonsin. Men ärligt talat orkar jag inte riktigt bry mig. Hellre det än att bara sitta hemma med mina tankar. Igår läste jag en gammal dagbok. Eller gammal och gammal, den började 1 januari 2011. Det slog mig hur mycket jag ändrats. Mina känslor, drömmar, värderingar. Från att ha varit drömmaren med en naiv tro på den perfekta kärlekssagan med det lyckliga slutet. Till att ha tagits ner till att inse att verkligheten inte ser ut så. Det gjorde faktiskt lite ont att läsa. Att se förvandlingen så tydligt.

Just när man börjar tro att man kommer bli lycklig inser man att man kanske egentligen trubbats av. Att lyckan beror på sänkta förväntningar. Att man gett upp det man drömde om från början och nöjer sig med att landa ... Någonstans på vägen. Kanske är det så det är för de flesta. Antagligen. Drömmar suddas ut. Löses upp. Man minns inte vad man önskade efter en gång i tiden. Jag vet inte. Kanske spelar det ingen roll. Verkligheten ser ju sällan ut så som man önskat sig. Kanske borde man bränna dagböckerna för att slippa bli påmind.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0