Nu är det klart!

Nu har jag helt säkert fått ledigt för semestern, det känns underbart! Situationen var ju minst sagt knepig då jag fått muntligt klartecken från gamla chefen att boka och sen försvinner han. Men nu löste det sig ju i alla fall.

Igår kom älsklingen hem från en kurs han varit på i några dagar. Det känns också helt underbart. Ordningen är återställd. Mitt liv är precis som det ska vara.

I helgen jobbar jag natt. Det är det enda molnet på min himmel. Kommer inte ens ihåg sist jag fick ta en huvudvärkstablett. Men natthelg ... Ja, då förvänar jag mig inte annat. Dock är fredagen en röd dag. DUBBEL LÖN I think. Då kan man faktiskt bita ihop bättre. Money, money, money. Jag gasar järnet nu innan semestern. Jobbar nio dagar i rad, ledig två, jobbar sju dagar, ledig en, jobbar sex dagar ... Sedan skulle jag förmodligen inte orka mycket mer så då är det lägligt att stupa ner i en solstol i fantastiska Turkiet och invänta att lönen trillar in på kontot som belöning för allt slit.

En ledighet är grymt behövt. Sist jag hade en ordentlig ledighet var nog innan jag började plugga här i Piteå och sen dess har jag ju hunnit med en del. Nu var jag ju visserligen en sväng till Italien i oktober men att med en kraftig förkylning och rödsprängda ögon besöka fem städer på tre dagar är inte riktigt min uppfattning om att vila upp sig. Så ja ... Nu behövs det verkligen.

TURKIIIIET HERE I COOOME!!!


Kommentarer
Postat av: mamma

SÅ fin du är! <3 :)

2012-04-05 @ 17:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0