Fjortisbea?

Vaknade tidigt idag, helt av mig själv. Blev lite förvånad, men med tanke på att jag vaknade halv sex igår borde jag kanske inte bli det. Förut hade det aldrig någonsin inträffat. Men jag antar att jag blivit "äldre" och fått en annan dygnsrytm. Huvudet dunkade lite när jag vaknade, men till min stora glädje tror jag det börjat avta. Det var faktiskt ganska länge sedan jag hade riktig migrän nu. Förut var det flera gånger i veckan ibland men mer regelbundna arbetstider och en striktare kosthållning gör nog sitt. Har gått upp ungefär ett kilo sedan jag tog bort mjölk och gluten ur kosten. När jag vägde mig i morse låg jag på 45,2 istället för 44 och det har jag gjort i några dagar nu. Överlycklig tjej!

Igår köpte vi förresten en byrå via Blocket. Det var en intressant upplevelse då vi började prata med säljarna. Kvinnan i huset frågade mig vilken klass jag gick i! Och som att det inte var nog med det ser hon på mig och sedan på min sambo och ba "bor du med din pappa där på Klubbgärdet?" Jag ser ut som ett frågetecken och hon nickar mot min sambo. "Din pappa?" HAHAHA, whaaat?! Sedan enades vi dock om att det måste varit mössans fel att jag såg så ung ut. Allt är givetvis mössans fel. Jag får slänga den så jag inte blir tagen för en fjortis igen. Men jag älskar ju den mössan! 

 

Nåja, när jag blir äldre kommer jag vara tacksam om folk tror jag är flera år yngre än jag är ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0