Men alltså åh!

Blev övertalad att luncha med en bekant och en vän till henne idag på Thai Garden. Planen var ju annars att sitta hemma och vila hela dagen, men ärligt talat är mitt sociala liv inte så himla stort att jag tackar nej till lite socialt utbyte när tillfälle ges. Lunchbuffén var god i alla fall och trevligt var det.

Sedan jag kom hem har jag hunnit sätta i en tvättmaskin i ett försök att få bort den stora mängden smutskläder som fyller en stor påse och en hel tvättkorg. Nu sitter jag mest och tar det lugnt, lyssnar på Piteå-fm i mobilen och tänker på livet i största allmänhet medan jag väntar på att tvätten ska torka i tumlaren.

Jag tror jag gått in i en otursperiod i livet just nu. Hade mitt flyt och kände att tillvaron var riktigt lyxig med resan till Italien och Åbo-kryssningen. Sedan kom bakslaget idag med en preliminärskatt på firman som tydligen ska betalas in eftersom att pengarna från förra året som jag fryst på skattekontot inte tillgodoses mig förrän i december. Varför jag över huvud taget har en firma är något jag frågat mig många gånger, så lite verksamhet som jag har kan jag lika gärna avregistrera. Men hur som helst, visst, jag klarar mig väl ekonomiskt ändå och får tillbaka pengarna i typ december. Men jag tycker inte om när pengarna strömmar ut från kontot och det försätter mig i en viss otrygghetskänsla.

Men jag får väl hitta på något sätt att försöka vända den negativa trenden. Tjata om sinnessjukt mycket jobb kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0