Går det att bara vara ... Tillfreds?



När blir man helt och hållet tillfreds med sin tillvaro? Det känns som att jag har en lång väg att gå innan jag är där. Står ständigt och stampar och vill framåt. Vill ha någonting att längta till och vill ständigt ha nya mål att sträva mot. Det ska helt enkelt hända saker för att jag inte ska bli först uttråkad och sedan få en känsla av att allting är totalt värdelöst.

I dagsläget skulle jag vilja:
- Komma bort från att jobba nattskift så jag får en möjlighet att må bra.
- Skaffa en tatuering.
- Flytta till ett större boende.
- Börja planera en resa för sommaren 2012.
- Komma på vad jag ska bli när jag blir stor.
- Köpa en Lexus-soffa.
- Börja rida regelbundet på en häst jag kan utveckla och utvecklas med.
- Baka mer, både bröd och fika (men det förutsätter att jag har en större frys).
- Ta upp träningen igen.
- Bli bättre på att ta emot beröm och att dela ut det till andra.
- Lära mig att släppa kontrollen och lita på människor.

Men jag vet inte, vill jag vara helt tillfreds med min tillvaro? Om jag varit det hade jag ju antagligen inte varit här jag är idag. Jag hade inte flyttat hemifrån om jag inte haft en stark längtan till något nytt och jag hade aldrig träffat min pojkvän om jag inte velat prova något jag aldrig tidigare provat. Jag hade inte haft det jobb jag har idag om jag inte tröttnat på att plugga och då hade jag inte lärt känna några nya människor och jag hade antagligen inte haft råd att åka till Italien.

Inget av det jag gjort är något jag ångrar och om jag inte gjort det hade jag inte varit den jag är idag. Om jag alltid harvar i samma gamla spår kommer jag ju aldrig utvecklas som människa eller få några nya upplevelser. Så jag antar att jag inte vill vara helt och hållet tillfreds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0