Bologna var en klar shoppingstad


När vi just anlänt till Bologna såg det ut såhär.


Kring femtiden hade vi vandrat runt ett tag och började känna oss hungriga. De flesta restauranger var stängda så vi hamnade på ett kebabhak med pommes i fönstret. Det kanske borde avskräckt oss. In i mikron med dem och de var som nya, eller? Mina satte de inte ens in i mikron, så jag fick iskalla pommes. Jag dissade dem fett.


Efter maten satsade vi på att ta oss bort från bakgatan vi hamnat på ...


... Och in på den stora shoppinggatan.


Ett skyltfönster.


"Ta ett kort på mig!"

Måndagen i Italien började alltså med Maranello, sedan fortsatte vi med att traska runt alldeles för långt i Modena som visade sig vara en trist stad med en stor marknad där jag panikhandlade skor för en hunka. Ja, skorna jag hade på mig var ju vinterfodrade. Sedan fortsatte vår resa till Bologna, en större stad med oändliga shoppinggator visade det sig. Och tja, vad som hände där har väl bilderna redan talat om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0