Äntligen ska jag upp på hästryggen igen!



Vilken fantastisk känsla att dra på sig ridkläderna igen och känna det förväntansfulla pirret i magen! Idag sätter jag mig på hästryggen igen för första gången för flera månader. Visst är det som att cykla?

Inser dock att jag måste ha tappat en del muskler sedan sist jag red. Ridstövlarna som förut satt ganska tajt sitter nu rentav förjävligt otajt. Jag ser ut som ett litet barn som lånat sin pappas ridstövlar. Typ. Och resten av utrustningen skulle behöva en uppgradering, vantarna är slitna och att ridbyxorna har storlek 158 (barnstorlek!) säger väl det mesta. Visst har jag fler, men dessa har varit borta i flera år så de är minst slitna.

Nåja, nu ska jag äta min frukost bestående av fil och jordgubbar och sedan bär det så småningom av!


Kommentarer
Postat av: Dad

Men vi köpte ju två par, fast det kanske var ett tag sen:)

2011-10-29 @ 23:38:23
Postat av: Bea

Det ena paret gick sönder när jag skulle upp på motorcykeln :-p

2011-11-02 @ 11:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0