Universitet?

Det känns onekligen som att det är lite lekskolenivå på universitetsstudierna. Det vore pinsamt nu om det visar sig att jag får underkänt på tentan jag skrev tidigare idag, men hallå ... Inte är det ju någon intellektuell utmaning direkt? Fick tillbaka tidigare gjorda uppgifter idag som jag hafsgjorde på mindre än en halvtimme när jag mådde som sämst, godkända hela bunten. Någonstans hade jag nog önskat att jag fått tillbaka dem med ett fett underkänt och orden "vad fan ska det här föreställa? Trodde du verkligen jag skulle godkänna detta?!" Visst, det är skrivande och det sitter i ryggraden på mig och jag kan det som ett rinnande vatten, så kanske är det inte så konstigt ändå. Men ändå, om det är så enkelt varför går jag då skola för att "lära mig det"? Jag vill ju JOBBA, inte leva nåt jäkla studentliv. BAH!


Kommentarer
Postat av: Dad

Men då har du väl läge at tanstränga dig, bara lite, och får ännu bättre resultat.

Du mäts inte på vad du kan och vad du tycker du kanutan vad du visar att du kan och vad de skriver för betyg.

Sen vet ju jag att du är jätteduktig men det hjälper ju inte när du ska söka jobb nån dag....

2011-01-16 @ 11:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0