Dag för dag listan- Vad är kärlek?



För mig är kärlek väldigt mycket och det kan vara väldigt olika. Men äkta kärlek för mig skulle jag säga, är något som består även genom händelser som känns tunga. Det handlar om att acceptera bristerna hos den man älskar, finnas där för den och stötta oavsett vad. Kärlek handlar även om omsesidig fullständig tillit och respekt. Om att inte bara tänka på sig själv.

För mig är kärlek när det knappt går att vara utan en person utan att känna sig halv, utan att sakna. När man känner i hela hjärtat att man är beredd att göra nästan vad som helst för någon.


Kommentarer
Postat av: mamma

Vad du är klok älskade gumman! Just precis det handlar kärlek om! Men det är otroligt svårt att finna alla de egenskaperna i bara en människa och framförallt att kunna ge allt det där om man inte får tillbaka. kärlek är ett givande och tagande. Från båda sidor. Tänk att du vet det där redan! Älskar dig! Kram!

2011-01-06 @ 11:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0