Mr Vardag

En hel dags huvudvärk, yrsel och illamående. Efter att ha tagit tre tuggor av middagen bestämde den sig för att vända tillbaka. Tyckte dessutom det var lika bra att ta allt elände på samma gång, så jag grinade en stund också till Linda Bengtzings "Vad hände sen". Tänkte tillbaka till tider av nyförälskelse, hur jävla bra jag mådde då. Hur jag somnade ensam med världens hemskaste migrän, vaknade upp frisk med personen jag var förälskad i tätt intill. Hur jävla fantastiskt det kändes, hur sjukt älskad och sedd jag kände mig.

Nu har Mr Vardag knackat på dörren, klivit in och bosatt sig i mitt liv. Det var väl egentligen rätt länge sedan, men jag tänker på det först nu i alla fall. Han är en fucking bitch, den där Mr Vardag. Bara rör till och förstör. Jävla gubbe!


Kommentarer
Postat av: mamma

Är man med rätt man består även vardagen av kramar, en kyss ibland och närhet. Det hör till ett förhållande. Vi behöver det och om mannen vi är med inte förstår det, eller vill ge oss det, bör man kanske tänka om. Vardagen ska inte behöva vara känslokall bara för att det är just vardag. Man måste vårda förhållandet. Hur jobbigt är det, på allvar, att ge en kram eller puss som tar max 30 sekunder en vardag? Men gesten betyder så mycket och kan ge ro resten av kvällen i hjärtat.

2011-02-20 @ 18:42:38
Postat av: Bea

Mamma, FINNS det verkligen män som gör sånt? :-o

2011-02-21 @ 07:18:41
Postat av: mamma

Jo, det finns, tro mig. Mormor och morfar hade varit tillsammans i över 50 år och de gav varandra en puss då och då. Det är för att jag vet att det kan vara så som jag vill ha det. Inget mindre. Närheten behöver inte försvinna för att man varit tillsammans i många år.

2011-02-24 @ 18:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0