Varför skulle jag bli full?

Ligger i sängen och fightas med migrän. Jag tog en Bamyl koffein som kom upp igen. Tog en Ipren i ren desperation. Ipren brukar aldrig hjälpa, men i brist på annat får man väl i alla fall prova. Skyndar på den eventuella effekten med en kopp kaffe. Ligger samtidigt och funderar över nyårs, det är alltså imorgon. Inget är planerat. Nej, vad gör man på nyårs egentligen? Super sig full och börjar det nya året med en rejäl bakfylla? Excuse me, men så urbota korkat det låter.

Mina nyårsaftnar har alltid bestått av lugna tillställningar med familjen och någon gång vänner till familjen. Förutom förra året, då det blev middag med en massa people. Men ändå, det har varit rätt lugnt. Jag har trivts bra med det. Är ju ingen festprisse direkt. Har aldrig lyckats bli full ens en gång. Visst, jag har provat. Trugats med olika alkoholhaltiga drycker. Men är dels rätt kräsen på den fronten. Och dels, efter några glas, sitter jag och längtar efter en kopp te istället. Ögonen har vid det laget börjat bli rätt tunga, jag känner mig trött och har i värsta fall fått ont i huvudet. Jag är väl tråkig då, men det där med överdriven alkoholkonsumtion är uppenbarligen ingenting för mig.

Fast varför dricker folk? För att minska på sina hämningar? Säga saker de inte vågat säga annars? Våga mer? HAHAHA. Jag HAR knappt några hämningar ens nykter. Dock så vet jag att vissa saker inte är så lämpliga att säga till vissa personer. Det beror på att jag har ett omdöme. I fyllan är det inte säkert jag skulle ha samma omdöme. Vilket skulle innebära att jag kanske skulle säga saker som sårade någon eller förstörde för mig själv eller någon annan. Det skulle ingen tjäna på. Så om man redan är en person som inte har några problem att göra och säga vad man vill redan i nyktert tillstånd, finns det då något positivt med att dricka sig full? Man slipper ju bakfyllan om man inte gör det.


Kommentarer
Postat av: NellieB

ÖNSKAR DIG ETT GOTT NYTT ÅR <3

KRAM :D

2011-12-31 @ 16:38:14
URL: http://nellieberntsson.se
Postat av: Dad

Det är bra, man gör ju som man vill själv. Firade själv nyår trevligt men lugnt. Delade en cider men inte ens jag blir ju påverkad av detta.

2012-01-02 @ 20:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0