Image

Idag har jag jobbat. Kan känna ibland att det blir lite jobbigt när allt som kommer ur min mun är pure irony, eller bara någon kommentar som kändes klockren ... Men lite taskig. Jag hoppas och tror väl inte att folk i min omgivning tar åt sig, men om de gör det skulle det kännas jobbigt. Det händer faktiskt att jag ångrar sådant jag säger. Rätt som det är träffar en kommentar fel och någon tar åt sig och mår dåligt över det. Men när orden redan är sagda är de ack så svåra att ta tillbaka. Då måste jag ju, gud förbjude, ge en komplimang till någon! Det skulle ju nästan förstöra min image. Men jag skulle vilja ibland. Att jag vill.

Kanske borde jag jobba på det.


Kommentarer
Postat av: mamma

Börja med att ta bort ironin. Det kommer man långt på.

Kram!

2011-12-19 @ 08:30:25
Postat av: Jag...

Inte alls....men man kan välja bättre och sämre tillfällen!



Ironi är det LÅNGT ifrån alla som förstår och därför är det inte alltid lämpligt att nyttja sig av det... :-p



G.

2011-12-20 @ 17:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0