Sommaren 2011



Sommaren går mot sitt slut och det börjar bli dags att sammanfatta sommaren 2011. Det blev inte alls som jag förväntat mig i början av sommaren. Detta på grund av att jag helt oväntat fick jobb lagom till sommarlovets början. Så istället för en massa sol, bad och dans som jag förväntat mig så blev det jobb för hela slanten.

I början av sommaren började jag även, ambitiöst nog, att träna på gym. Detta gick jättebra i ungefär en månad och jag var faktiskt riktigt flitig, men sedan åkte jag på en långvarig förkylning och när jag återhämtat mig var motivationen som bortblåst. Detta berodde delvis på att jag såg alla pengar som försvann på träning, de pengarna som jag ville lägga på framtida resor. End of my (korta) träningskarriär.

Mer då? Jag vet faktiskt inte. Förra sommaren innehöll betydligt mer, som en resa till Turkiet och två veckor i Stockholm. Denna sommar har varit en påfrestande tid som gått upp och ner mycket beroende på oregelbundna arbetstider. Men jag har samtidigt fått många nya erfarenheter och lärt mig mycket om mig själv.

Nu går det mot höst och jag har valt att inte fortsätta plugga. Istället är förhoppningarna att jag får fortsätta jobba och tjäna pengar så att jag kanske kan se världen sen. Så även om sommaren inte bjöd på särskilt många minnesvärda upplevelser, så kanske resten av året gör det istälelt. Jag tar igen det, sen.

Kommentarer
Postat av: Maria Carlsson

Varför har du slutat plugga? Tänkt fortsätta senare eller tänkt byta spår helt av val i utbildning?

2011-08-28 @ 20:51:50
Postat av: Bea

Kommer nog byta spår helt när jag vet vad jag vill bli :-)

2011-08-29 @ 11:20:29
Postat av: maria

Okej :)

2011-08-29 @ 17:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0