Mål

Målet för denna månad är att inte äta ute en enda gång. Förra månaden blev ett virrvarr av skräpmat vilket i och för sig inte är så konstigt med tanke på att jag jobbar på en hamburgerrestaurang. Men faktum kvarstår, det är oacceptabelt dyrt trots förmånliga personalrabatter. Om jag inte haft så storslagna reseplaner hade det kanske inte spelat så stor roll, då hade jag kunnat unna mig det. Men med tanke på att jag vill resa mycket känns det värdare att spara in på andra saker som inte är så viktiga. Då kan jag ju lägga undan mer pengar till framtida resor iställlet.

Det är lätt att spara när man har ett mål. Jag har flera mål, platser jag vill besöka. Men samtidigt behöver jag en större inkomst. Jobbar fortfarande på den biten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0