Jobtalk



Jag ska inte hymla, jag söker andra jobb trots att jag redan har ett. Trots allt är jag inte fastanställd och efter två månader börjar det kännas lite tradigt att titulera sig som extraarbetare. Det känns väldigt osäkert att inte veta hur det ser ut med jobb i framtiden, så det är lika bra att söka annat också.

Idag fick jag två negativa svar på jobbansökningar jag skickat in. Visst blir man lite besviken, hellre inga svar alls. Men jag brukar tänka att det egentligen mest är deras förlust. De anar ju inte vad de går miste om ...

Har fortfarande inte fått svar från jobbet jag helst skulle vilja ha. Ett caféjobb, precis my cuo of tea. Lite av en dröm sedan länge faktiskt. Det skulle passa mig som handen i handsken. Jag håller tummarna utan att ha för stora förhoppningar. Men förr eller senare, då ska jag helt enkelt bara jobba på ett café!

Nu däremot ska jag duscha och göra mig redo för jobbet. Igår fick jag stå i drive in större delen av dagen och det var riktigt roligt. Dock kan man bli vettskrämd om det varit tyst länge och sedan helt plötsligt piper till i headsetet. Haha. Men jag gör gärna om det, kul att göra något annat än att stå i kassa som omväxling. Och kul att få ett så stort ansvar som jag faktiskt tycker det är. Det är oftast bara de som jobbat länge som får stå i driven någon längre tid.

Men men, dusch var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0