Dans och ridning

Dansen igår var för min del en personlig katastrof. Både kropp och knopp var helt ur form och jag kunde helt enkelt inte få till det! Trots att jag började med att pro-dancer nr 1 under fyra låtar, fortsatte dansa två låtar med stabil-dancer nr 1 och sedan avverkade dans under tre låtar med pro-dancer nr 2 så fick jag ingen bra start på kvällen och bättre blev det inte! Mitt fel, helt och hållet mitt fel. Förtvivlad blev jag! För att jag saknade känsla, ork och följsamhet. Känner så tydligt när det inte blir bra och vill inte att folk ska tänka att "det där kylskåpet ska jag aldrig mer dansa med!"

Mot slutet lyckades jag dock komma igång lite och fick till några acceptabla danser, men då hade jag väl redan avskräckt alla?! Mest förvånad blev jag över att jag nästan inte satt alls trots att jag bara bjöd upp två gånger, och till och med när jag gick och gömde mig utanför och skämdes kom en och bjöd upp mig. Hmm, skumt.

Dags att förflytta sig till dagens händelser, som innebar provridning av två hästar, medryttarhästämnen. Väl värda att vänta fyra månader på, för det är nämligen så långt uppehåll jag haft! Visst var jag lite orolig innan jag satt upp i sadeln för att jag skulle tappat allt, men det kändes knappt som att det gått en dag sedan jag red sist. Det sitter i ryggraden uppenbarligen!

Båda hästarna var superfina, olika som natt och dag (ett sto och en valack ...) men jag gillade båda. De står i samma stall, där det för övrigt verkar vara bra stämning. Kändes himla opretentiöst vilket jag gillar, men samtidigt lyste kunskapen hos hästägarna och de verkar dela mycket av min uppfattning om hästhantering. Tror jag kommer trivas där verkligen och komma bra överens med folket. Ska bli skönt att känna sig lite behövd igen i alla fall! :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0