En kik i en av mina gamla bloggar ...

Sitter och läser inläggen i mina gamla bloggar och hittade ett klokt citat som jag skrivit ner i en av dem:

"Håll fast vid drömmarna,
för om drömmarna dör är livet som en skadad,
vingskjuten fågel som inte kan flyga."

Jag hittade även en kul typ serie:



Jag hade även skrivit ett inlägg där jag konstaterade att man inte behöver dricka för att ha rolig. Ett utdrag ur bloggen och två helt nyktra konversationer: 

"Vissa behöver inte alkohol för att vara knasiga. Det räcker egentligen med att bara koppla bort hjärnan och bara köra på! Sedan när vi gick och tog en milkshake på frasses fick vi det konstaterat ännu mer.

Jag- Du är inte klipsk du ...
Maria- Tänkte du högt nu?
Jag- Hörde du det där?!

Jag (vi sitter på frasses)- Tur att vi inte drack med sugrör hela tiden, då hade vi suttit kvar här än!
Maria- Men Bea ... Vi sitter kvar här!" (2008-09-26)

Och innan det hade jag skrivit ett inlägg om mitt dilemma när det gällde icke-drickandet:

"Jag vill inte dricka själv, jag SKA inte dricka. Men klarar jag att stå emot trycket? Jag vet inte, så följdaktligen ser jag det som ett enklare alternativ att stanna hemma. Jag är förmodligen världens tråkigaste person. Jag är som jag är, och det är inte alltid det roligaste. Till och med min mamma tjatar på att jag borde fara.
- Du behöver ju bara ta lite i ett glas så det ser ut som du också dricker.
Hon litar på mig, men jag, världens tråkigaste person, litar defenitivt inte på mig själv. Tragiskt?" (2008-09-26)


På den tiden såg jag ut såhär tydligen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0