Skriva sitt liv

Som skrivande ser jag livet som ett tomt papper att sätta ord och tankar på. Som författande vill jag skapa karaktärer, intressanta personligheter. Problemet är bara att jag även själv vill vara alla de där intressanta karaktärerna, journalisten som gräver fram sensationella nyheter, tjejen som åker till ett främmande land för att besöka spännande platser och personen som lyckats slå igenom med något stort. Det blir så svårt att välja, för ärligt talat vill jag göra allt!

 

Visst, till viss del har man säkert någon slags personlighet men lika mycket går rimligtvis att styra av de val man gör i livet. Har jag aldrig lyssnat på Rock 'n' roll blir jag givetvis aldrig en rockbrud, men skulle jag slå på musiken i öronen kanske livet tar en oväntad vändning. Som ett tomt blad som med ens fylls med några ord, som eftersom fylls på med några fler samtidigt som gamla suddas ut.


Det jag försöker säga är att ingenting är särskilt självklart. Du kan alltid välja vem du vill vara, men varför sätta sig själv i ett fack som bara tillåter dig att göra vissa saker, för att det passar in i just den livsstilen. Kanske blir jag ett buggande emo som lyssnar på låtar från Afrika. You never know.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0