Nya vanor from now on

Korv med bröd och burkananas, det är tydligen vad jag tänkt leva på. Cyklade in till stan idag och avslutade stadsrundan med att handla lite mat. När man ska ta den på cykeln sen kan man ju inte ha för mycket, så jag var tvungen att välja det viktigaste. Lunch måste jag ju ha, tänkte jag och därav fick ett jättepack med korv och bröd följa med hem. Sedan behövde jag ju givetvis någon gott också ... Aha, burkananas! Sen att mjölk och ägg och allt annat man måste ha för att kunna baka är slut, DET tänkte jag INTE ALLS på. Så nu kan jag inte baka ... Men jag kan äta ananas!

Förresten är jag otroligt less på godis! Ska försöka bli bättre på att äta bra nu, fick verkligen ett uppvaknande när jag tog en egobild igår och såg en close up på min hy ... Har aldrig känt att jag behövt retuschera förut, men då kändes det nästan nödvändigt! Måste bero på allt dåligt jag stoppar i mig, i alla fall delvis. Dessutom äter jag det typ inte ens för att jag är sugen, utan mer som en principsak: "Jag är nog lite nere ... Jag köper choklad, det ska ju framkalla endorfiner", "Nu har halva förmiddagens föreläsning gått. Jag borde nog köpa en chokladboll så jag inte riskerar att bli låg på energi och få ont i huvudet". Alltså seriöst ... Frukt is the new thing from now, dessutom är det mycket godare!


Så jävla kul är inte retuschering att det är värt att äta choklad ... :-P Och IRL kan man inte retuschera! Jo, jag är nog lite smygutseendefixerad ... Och jag behöver klippa mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0