Morning sun ... Eller vilken sol förresten?

Uppenbarligen ska man inte skriva för personliga saker i Facebookchatten. Pratade nämligen med en i morse, när det helt plötsligt, mitt bland all annan text, smög sig in en totalt obefogad fråga. Jag undrade givetvis vad han menade, och det visade sig att den frågan hade han ställt till EN ANNAN dagen innan. Känns ju inte helt tryggt att chatten verkar importera delar av samtal man har med andra och skickar dem till den man chattar med senare. Himla skumt alltså och pinsamt skulle det kunna bli om det vill sig illa ...

Men nog pratat om det. Har nyligen ätit frukost, rostade mackor med ost och te till det. Mjölken jag drack i teet hade passerat bäst före datum, men den både luktade och smakade okej. Något som jag lärt mig sedan jag flyttat hemifrån är att man bara förlorar på att stirra sig blind på utgångsdatumet. Många produkter är helt okej att äta några dagar senare också. Denna upptäckt gjorde jag för övrigt efter att ha insett hur onödigt det är att springa på affären stup i ett bara för att köpa mjölk som jag sedan måste släpa hem.

Funderar lite över vad jag ska laga till middag idag. Pappa kommer förmodligen förbi och äter med mig, så det är ju bra om jag hittar på något. I frysen finns potatisburgare, pytt i panna, köttfärs, kycklingklubbor, en liten bit falukorv, ett halvt paket torskfilé och en julkorv. I kylskåpet och på köksbänken finns ingen ätbar potatis, men jag har i alla fall ris och spaghetti. Vad jag däremot inte har är en stor panna fri från brännskador. Detta faktum gör att det blir lite krångligare att laga mat för fler än en person nuförtiden. Men man kan förstås använda stekpanna och ugn. Eller flera små pannor, har två som än så länge är fria från brännskador. Jag kommer nog på något i alla fall! :-D 


Och så en bild! Tyckte den var befogad eftersom att den går att koppla till mat. Fast mest la jag in den bara för att jag gillar Turkiet-bilder ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0