Min spellista ...

Snacka om att min Mp3:s spellista berättar en tragisk historia! "Nobody without you", sjunger Sanna Nielsen. Jonas Gardell fortsätter med "Aldrig ska jag sluta älska dig".  "Visst finns mirakel" tycker Sussie Tapper. Lasse Winnerbäck och Miss Li sjunger om vad som skulle ske "Om du lämnade mig nu". Jill Jonsson ber lite halvt patetiskt "Baby don't go". "Synd att du är så söt" tycker någon DJ Toad. Alice Svensson undrar "Isn't it ironic?".

Är det detta jag väljer att lyssna på?! Fast är det inte så att alla låtar handlar om kärlek, rädslor och tragik egentligen? Låter ju som ... En del av livet! :-P Fast jag ska nog ändå försöka hitta några mer positiva låtar som speglar andra delar av det.

Fast jag har faktiskt en härligt positiv låt också, "Absolutely me" heter den. Låten är skriven av Berit, hon är en karaktär i en kriminalroman ... Åh tusan också, jag visste att det var för bra för att vara sant! Riktiga människor skriver inte positiva låtar?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0