Foxkväll

Igår var det dags för kvällen för stort D ... Ehh, K. Kvällen då oskulden skulle tas, min premiärdans på foxkväll. Åkte dit med min käre far som ätit middag hos mig innan och åkte på att ta första dansen med honom. Jag kan lova att det kändes skumt, det spelar ingen roll att det BARA är dans, att dansa som jag gör med PAPPA kändes bara fel. Så småningom blev jag i alla fall överlämnad till nästa person som blev ledig ...

Ibland har man  tur! Systemet var sådant att när man dansat klart fick man som tjej ställa sig på rad och vänta på att en kille skulle bli ledig. Tur hade jag i alla fall för att en av mina dansfavoriter råkades bli ledig just då, yay! En rolig och varierad dans bredde ut ett stort leende på mina läppar och alldeles för fort tog det slut. Behövde dock inte sörja alltför länge innan en annan som jag dansat en del med, blev ledig. Än en gång hade jag hyfsat tur, eftersom att han är lätt att följa och vi verkar känna musiken ganska lika.

Sedan pendlade det dock upp och ner. Min fokus på dansen var bitvis verkligen i botten och att somliga danser inte aktiverade mig särskilt mycket heller var då ingen fördel. I slutet dock, då hade jag tur igen, med stort T! Det får erkännas att jag i början undrade vad det var för en tok vars armar jag hamnat i, för stilen var lite udda mot vad jag varit med om tidigare och till en början svår att hänga med i. Efter ett litet tag hade jag dock fattat galoppen, och hej vad det gick! Ville verkligen inte att det skulle ta slut så fort, för den där snabba dansen var precis vad jag behövde för att vakna till. Och det verkade som att vi var överens också om att det var KUUUUL!

Tror förresten jag fått ett kvitto på att jag ÄNTLIGEN börjar komma in på riktigt i dansvärlden. Förut sprang jag runt som en yr höna och hade ingen aning om vilka jag dansat med förut, men nu börjar jag känna igen folk och återgår till att dansa med sådana jag provat tidigare. Framför allt så har jag börjat få dansfavoriter, på gott och ont kanske. Tror det finns typ fyra stycken jag skulle kunna växla mellan en hel kväll och ha kalaskul. Men icke att förglömma, variation förnöjer också och jag tänker aldrig begränsa mig till att dansa med bara vissa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0