Facebook



Gjorde ett tappert försök idag att försöka ta en ny profilbild till facebook, ibland måste man ju förnya sig. Problemet är bara det att bilden jag har nu är så fin att det inte går att ta en lika bra! Det är rentav omöjligt att hitta en som passar in perfekt.

Ja, enligt min uppfattning finns det några kriterier för hur en facebookprofil ska se ut. Bilden främst då, ansiktet måste passa in även i litet format (som när man kommenterar någons status) och i stort format ska bilden ta lite plats. Och så ska man tydligt se hur personen ser ut, om man vill lägga till som vän. Nedanför bilden sen, i den lilla rutan där man kan skriva in vad man vill, får det gärna finnas länk till personens blogg samt kanske något trevligt ordspråk. Informationsrutan där nedanför, där vill jag hitta åtminstone födelsedag, relationsstatus (om inte annat för sin egen skull, för att undvika att få skumma förslag om man inte är singel och framför allt tydligt markera att man är upptagen) och bostadsort. Ålder kan vara ett plus, men det har inte jag så jag ska inte kasta sten i glashus :-P

Alla får ju givetvis göra som DE vill, men är det inte så de flesta har det ändå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0