En kik i en av mina gamla bloggar del 2

När jag tog en matlåda ...

" ... Dessutom sitter jag och har dåligt samvete för att jag tog en matlåda från frysen och värmde till lunch idag. För det första, matlådorna är reserverade till de vuxna, arbetande här i familjen. För det andra, jag råkade ta den godaste matlådan i hela frysen, älgkött med bacon och potatisgratäng som blivit kvar från en födelsedagsmiddag i början av månaden. Kändes lite taskigt att sitta och äta upp den själv, men gott var det i alla fall, så vafan! :-D"

Och tydligen var detta en helt vanlig dag hemma hos oss 2008:


"Mamma: Jag tränger in dig i ett hörn och låser in dig! Mohahahha! (Stänger igen en skåplucka framför mig).

Jag: Neej! Släpp ut mig! Släpp uut mig! (Bankar på en föreställd dörr).

Mamma: Hmm ... Nåja! Bara för att jag är en så vänlig själ!"

Och såhär lät det när en lärare tog sönder en dator:

"Shit! Våran lärare på fotolektionen tog just sönder en dator ... Den trillade ner från skrivbordet och hon ville bara sjunka genom golvet sa hon. Man kan ju inte låta bli att skratta åt situationen, men lite bedrövligt var det ju såklart ...
- Även jag kan göra misstag.
Sant, så sant. Det kan vi alla.

Så mycket har jag inte skrattat på länge! :-D

Nu sitter hon och håller på att laga den, alla skrattar åt henne och bloggar om händelsen (i smyg eftersom att hon kan se på sin skärm vad alla gör). Haha."

Sen har vi väl alla haft klädproblem:

"Jag stod och funderade på vad jag skulle ha på mig idag. Tänkte att jag kunde ha vita leggings och en vit kofta ... Sedan kom jag ihåg en replik från Livet är en schalger.
- Du ser ut som någon som ätit risgrynsgröt ... och spytt!.
Då släppte jag tanken om den klädkombinationen kan jag ju säga."

Jag hade skrivit en lista över tre alternativ hur mitt liv kunde komma att se ut när jag blivit vuxen, tydligen var detta ett av alternativen:

"Jag bor i en liten pappkartong ute i parken tillsammans med mina 103954530 par reebokskor, som för övrigt var anledningen till att jag tvingades flytta ut på gatan från första början. Visserligen fryser jag lite om vintrarna såklart, men mina luddiga Hi Winterbrights gör att mina fötter hålls varma i alla fall. Jag dör ung, men lycklig, omgiven av skorna jag älskar mest."

Och tydligen har min syn på livet ändrats lite från 2008, såhär lät det nämligen då:

"Jag har ingen längtan efter att få barn eller att gifta mig, som de flesta vanliga tjejer har. Jag känner inget jättestort sug efter att resa utomlands, som de flesta har. Jag skiter fullständigt i att jag aldrig blir någon känd sångerska. Men snälla, låt mig i alla fall en gång i mitt vuxna liv få känna på vad riktig lycka innebär."

Ja, visst förändras man ... Framför allt så har jag fått känna den nu, den riktiga lyckan! Och jag har blivit mer som typ alla andra.


Och typ såhär såg jag ut då.


Just det förresten, har jag berättat om min tvillingsyster?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0