Dansupplevelse från 2007

Hittade ett blogginlägg från 2007 om min första dansupplevelse. Måste bara publicera det här!

Foxtrot

(2007-11-16)
Idag på skolan hade vi dans hela förmiddagen tillsammans med några andra klasser. Foxtrot dansade vi vilket mest innebar en hel massa kramar kändes det som, hee! ;-) Vi gick runt och dansade med olika personer hela tiden, jag räknade inte men det skulle inte förvåna mig om jag dansat med 100 personer innan vi var färdiga, vissa bättre än andra såklart och de som var lite duktigare var det riktigt skoj att dansa med, de som däremot inte anammat det där med att hålla så hårt att man nästan lyfte sin partner, snubblade man mest omkring med i snurrarna som kom lite då och då.. Inte kul eftersom att man då kände sig oerhört klumpig och klantig ;-) Det var såklart lite längdskillnader mellan många, speciellt jag som är så kort fick enorma problem med nacken när jag skulle dansa med någon riktigt lång som dessutom försökte anpassa sig efter min längd- något som bara resulterade i att jag inte visste vart jag skulle ta vägen och ville helst att dansen skulle ta slut..

Någon det kändes riktigt förbannat bra att dansa med? Framförallt en... ;-) VILL HA!! Men å andra sidan, man vill ha en himla massa grejer som man egentligen inte behöver.. Vad skulle jag med dig till...?!... Men ändå!! ;-)

Har lite ont i huvudet så jag ska inte nöta så mycket framför datorn, då blir det bara värre..
Ha det bra!
/Bea

Tyckte det var oerhört intressant att läsa om hur jag upplevde dansen då, när jag inte blivit "frälst" än. Verkar ju uppenbarligen tyckt att det var skoj att dansa med de som var duktiga i alla fall. Varför började jag inte dansa redan då? Hur bra hade jag inte varit nu då liksom?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0