Dancing queen

Har jag någonsin nämnt att jag har dansen att tacka för typ ... Allt? Sure I have, men det tål att upprepas. Önskar så att jag kunde få ALLA att inse dansens alla positiva effekter! Tror faktiskt jag måste räkna upp dem här:

- Har blivit betydligt smidigare. Från stel som en pinne, till hyfsat rörlig. Tror faktiskt mina hälsenor blivit stärkta också, förut vågade jag aldrig stå på tå för att jag var rädd att något skulle gå sönder, så är det inte nu.

- Har blivit betydligt bättre på att ta kontakt med folk och våga riskera att få ett nej. Givetvis har jag otaliga uppbjudningar att tacka för detta och anledningen till att jag vågade börja bjuda upp, var ju att jag ville dansa!

- Har lärt känna en massa nya, otroligt goa människor genom att jag kommit utanför dörren.   

- Har fått ett liv och något att längta till.

Och så vidare ... Seriöst, det FINNS inget negativt med dans! Folk kan tjata hur mycket det vill om att det är så dåligt för självförtroendet att bli nobbad, men jag håller inte med. Tvärtom blir man stärkt av att lära sig ta ett nej, anser jag. Okej, jag har bara fått nej en gång så jag vet inte om jag egentligen får uttala mig, men jag tror i alla fall det är så. Hur som helst ... Dans är LIVET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0