Och värmen håller i sig

Hemkommen för en stund sedan och sitter nu på balkongen och steker i eftermiddagssolen. Kan inte påminna mig om att det brukar vara såhär varmt i Sverige redan i MAJ, men kanske minns jag fel? Skönt är det i vilket fall som helst, och det bästa är att jag inte har några akuta läxor att oroa mig över heller! Mycket bättre kan det ju inte bli ... Bara lite ;-)

Fast visst känns det lite bedrövligt att man drar iväg till Turkiet i juni om det ska fortsätta vara såhär varmt hemma! Dessutom fråntar det ju lite av resglädjen att jag kommer vara borta över midsommar ... Men jag får helt enkelt fira en traditionell turkisk midsommar istället! Om de nu firar midsommar där det vill säga, vilket väl är ytterst tveksamt. Skulle väl vara att dansa runt moskén och be eftrmiddagsbön till Allah i så fall, äta en portion Kebab och dricka äppelte.

Men det är förstås synd att klaga när man har det så oförskämt bra ändå. Ja si, lyxproblem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0