Dans är inte alls så nördigt som man kan tro!

I fredags var jag på dans för andra gången i mitt liv, jag fastnade ju liksom väldigt rejält efter första gången. Det roligaste är att jag tidigare gått och tyckt att dans är bland det nördigaste som finns, men jag ändrade verkligen uppfattning efter att ha provat själv! Bugg kan jag visserligen inte direkt säga att jag blivit frälst av än, det här med snurrar och sådant är inte riktigt min grej (svårt att hänga med när man är nybörjare). Foxtrot däremot behärskar jag bara bättre och bättre, dessutom slipper man ju vara så självständig utan behöver bara klamra sig fast vid den man dansar med, haha :) Det är i alla fall superkul, vill helt klart fortsätta att utvecklas inom det!


Blender stod för musiken i fredags. (Bild från deras hemsida, Blender.se)

Det roligaste är att det faktiskt är mycket unga som är på dans också! Jag har ju alltid trott att det är något som bara äldre sysslar med, men faktum är att jag båda gångerna jag varit på dans mest dansat med sådana som är i min egen ålder (eller ja, lite äldre kanske). Danskillar är dessutom väldigt trevliga, inga översittartyper där inte och man får träffa mycket fina och förstående människor. Hur kan man låta bli att tycka om det liksom?

Skönt att ingen är full och spyr ner en dessutom, det är ju en stor nackdel med att gå på krogen/fester för att träffa folk ... Inte för att jag någonsin gått ut på krogen än, men det är ju just av den anledningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0