Svenskt midsommarfirande i Turkiet

Det jag tyckte var värst med att åka till Turkiet då vi åkte, var ju det faktum att jag skulle missa den svenska midsommaraftonen. Eller ja, det var vad jag trodde i alla fall. Det visade sig dock att på ett ställe som hette Palm Beach, hade man sett till att ordna ett riktigt stort svenskt midsommarfirande. Det var första året de gjorde det, men eftersom att det kom omkring trehundra personer skulle de göra om det nästa år också. Midsommarfirandet bjöd i alla fall på silltallrik och nubbe, jordgubbar med grädde, snapsvisetävling, Anna Book på scenen och dans runt midsommarstången på stranden. Kul var det! Bilderna får illustrera hur mysigt vi hade det.
















För att citera pappa: Jag har nog aldrig firat såhär mycket midsommar i Sverige! Och hur är det man säger? You should have been there!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0