Jobb på droghandel

Så har man jobbat på apotek också. Fem timmar på Kronans Droghandel i Nynäshamn idag, har stått i kassan och blippat. Trodde jag minsann inte när jag vaknade i morse, men inte långt efter att jag stigit upp kom min älskade och undrade om jag hade kassavana och ville jobba. "Kassavana, nej inte direkt" svarade jag. "Nähä, men du vill jobba?" "Jo, men är det inte bra om man typ öhh, kan det man ska göra?" "Hon skulle lära dig ..." "Jaha, okej." "Så du är intresserad?" "JAA!"

Det var riktigt kul också och efter ett tag blev jag riktigt haj på hur det fungerade. Mest roligt var det kanske att folk faktiskt kom fram till MIG och förväntade sig att JAG skulle kunna något om medeciner av alla dess slag! Men det var inte alls farligt faktiskt, desto mer spännande blev istället det när jag skulle hem och väntade på bussen. Batterierna på mobilen var nästan slut och inte kom det någon buss mot Ösmo på utsatt tid ... Trodde jag alltså. Senare visade det sig att Södertäljebussen som jag ratat tydligen visst gick via Ösmo, ajdå. Men tillslut kom det i alla fall en buss mot Grodby som jag hoppade på efter att ha försäkrat mig om att den skulle ta mig hem. Det gjorde den också, men när jag klivit av insåg jag att jag inte hade en aning om vilket håll jag skulle gå för att hitta till rätt hus. Efter lite fundering provade jag en väg som såg vettig ut och till min stora lycka hittade jag rätt på första försöket. Ja, det hörs att jag är lite stolt över det va?

Ikväll blir det för övrigt dans! Det var så länge sedan att jag knappt minns hur man gör längre, men det kanske ger sig när jag väl sätter igång. Men jag vet ju vem som kommer bli tvungen att släpa runt på mig fram tills dess, haha, jag lider med stackaren ... ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0