Lycka

Har nog knappt skådat så mycket godis hemma någonsin. På bordet ligger påsar med lakrits och choklad, chips och ostbågar. I en påse med julklappar ligger ännu mer choklad och i skafferiet står popcorn. Nog för att det är jul, men detta är ju nästan sjukt. Jag äter nästan godsaker till frukost, lunch och middag. Finns det så äter man ju liksom, vare sig man är sugen eller inte. Misstänker dock att vi tröttnar snart, det måste man ju förr eller senare.

Julafton måste jag ju ändå blogga om också. Det blev ett himla flängande och vi hann med att besöka tre ställen, men jag klagar inte. Allt flängande innebar ju bara att jag hann träffa fler personer jag tycker om! :-D Det blev en väldans trevlig jul i alla fall tycker jag. Med risk för att låta överpositiv så var till och med bilåkningen fram och tillbaka en gemytlig upplevelse, men vad som helst kan väl bli trevligt i rätt sällskap. Två påsar julklappar fick jag med mig hem också, trodde aldrig det skulle bli SÅ mycket, nästan som förr i tiden. Ska bli spännande att kolla igenom påsarna sen och "nyupptäcka" vad jag egentligen fått.

Jag är så lycklig och glad att jag inte vet vart jag ska göra av allt. Vill bara ösa fina ord och kärleksförklaringar över min stackars älskling, men risken är väl att han drunknar tillslut eller lessnar så jag FÖRSÖKER i alla fall hålla tillbaka lite. Hjärnan kompenserar på sitt sätt också genom att hitta på en massa hemska saker som säkert är helt utan grund. Den försöker nog bara hjälpa hjärtat att inte spricka av lycka dock, så jag försöker att inte döma den för hårt eftersom att den inte lyckas inkräkta så mycket på mitt humör längre.

Återstår att se hur mycket denna lycka överlever.


Kommentarer
Postat av: Dad

Det var trevligt och roligt att ni kom förbi i julas. Hoppas julklapparna blev bra, både för dig och din älskling. Han sa ju att det var vad han hade önskat....:)

2010-12-30 @ 08:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0