Julmagi

Jul, jul, strålande jul ... Trots att pommes och fiskpinnar blev min lunch idag och att det enda julröda i detta hus är en ketchupflaska, har jag verkligen kommit i julstämning. För mig handlar det egentligen inte så mycket om pynt och jultraditioner, utan mer om längtan efter att få umgås med nära och kära. Om de barnsliga förväntingarna på julaftonskvällens alla moment.

Man skulle kunna tro att jag eftersom att jag växt upp i ett hem där man alltid haft adventsljusstaken framme under juletider, skulle sakna det. Kanske lite, men det känns inte så viktigt att ha en när inte mamma finns här och säger "tändningsorden". Fjärde advent, fjärde ljuset tänt.

Det känns i hela kroppen ändå, trots bristen på yttre tecken. Att det är jul nu. Jag tror det är julmagi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0