Hjärtan

I pepparkaksburken ligger inga hela hjärtan längre, de som är kvar har gått sönder och ligger där ... Halva, trasiga. Påminner lite om mitt eget hjärta så som det varit under en period. Att "Piece of my heart" är min favoritlåt säger väl allt. So break it, break another little piece of my heart ...

Men jag håller på att limma ihop mitt hjärtas alla delar nu och få det till något helt igen. Har tagit tillbaka en liten bit av det hjärta jag gav bort. För att ha förmågan att älska mig själv också. Resten är kvar där jag lämnade det, lite helare än förut. Det ligger inte i min makt att ta det, för det tillhör inte mig längre. Jag gav bort det och la det i säkert förvar, för att inte göra misstaget att låta en bit slinka iväg till någon annan.

Jag limmar sannerligen inte särskilt bra, så förmodligen håller det inget vidare. Kanske trillar det lös bitar på nytt, så jag måste limma igen. Eller så är jag försiktigare med det som en gång gått sönder, som är lagat. För att det inte ska gå sönder igen. Eller jag och jag, det är ju inte jag som har det förresten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0