Happy endings

Efter att under julhelgen ha slötittat på en massa filmer har jag konstaterat en sak ... Det finns knappt en enda film som inte slutar med att någon gifter sig! Det stör mig, för det är VERKLIGEN inte realistiskt. Det är bara i filmer folk gifter sig till höger och vänster. I verkligheten får de typ vara glada om de får bli sambo med någon, så varför kan det inte vara så i filmer också? Tänk ett scenario där Robin Hood helt enkelt bara frågar sin käresta om han får flytta in hos henne, och inte om hon lovar att älska honom i nöd och lust.

Visst, det skulle inte alls vara ett lika lyckligt och romantiskt slut. Men det skulle vara mer verklighet och inte så mycket saga. Fast lyckligt och romantiskt låter ju i och för sig ganska fint. Det är nog inte filmerna jag vill klaga på egentligen utan verkligheten. MER LYCKLIGA SLUT TILL FOLKET!!! Jag gillar inte att se folk ensamma och olyckliga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0