LCHF

En massa ogreppbara tankar snurrar runt i mitt huvud, längtan efter att blogga är stor men jag vet inte riktigt hur jag ska fånga en tanke att skriva om.

Så istället för att skriva om livets stora frågor skriver jag väl om kost. Har suttit och läst på olika internetforum och konstaterat att jag kanske borde börja äta enligt LCHF-dieten. Det vill säga lite kalorier och mycket fett. Det verkar nämligen som att många med samma problem som mig (en inflammation som drabbar magen), mår bättre av att äta enligt den dieten, tvärtemot läkarnas rekommendationer om ett lågt fettintag. Kan tycka att det är lite intressant att 20 000 svenskar inte lyckats upplysa läkarna om att de verkar ha fel. Men men ... Har i alla fall mått så kanonbra av att leva på bacon, ägg och pizza de senaste dagarna att jag tänker ge det ett försök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0