Om livsval

Ibland undrar man. Och någon gång undrar man bara hur det blivit, om ... Ja, om man gjort annorlunda val i livet. Här sitter jag och lyssnar på folk som föreläser om kommunjournalistik och gud vet vad, medan jag klottrar cupcakes i mitt block. Tänker tillbaka på gymnasievalet, hur jag valt livsmedelsprogrammet om det funnits i Skellefteå. Istället blev det media ... När valet till vidarestudier kom, blev det journalistik. Det är inte utan att jag undrar, om jag istället idag stått och bakat bullar på ett mysigt litet café om jag gjort ett annat val inför gymnasiet.

Inte utan att jag undrar, om en sådan livsstil gett mig tid över till att skriva sådant jag verkligen brinner för, fiction. Om det kunnat ge mig möjlighet att skriva den där bestsellern jag alltid drömt om och så småningom ha det som enda inkomst.

Och klart jag undrar vem jag skulle varit idag om jag inte följt med pappa på den där första dansen i februari. Vilka val det föranlett om det inte varit så mycket som spelade in när jag funderade över min framtid och vidarestudier. Om jag haft lättare att åka någonstans långt, långt bort, om det inte funnits så mycket som höll mig kvar. Om jag satsat högre då.

Det är väl omöjligt att veta och visst får jag väl säga att jag i det stora hela är hyfsat nöjd ändå. Fast nog är det plågsamt kallt och gud alltså, jag hatar verkligen långa föreläsningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0