Nyponsoppa

Nyponsoppa är bra. Det är bara att hälla upp ett glas och sedan är det redo att drickas. Det innebär att man kan vänta ännu ett tag med att äta middag, som ett sent mellanmål typ. Dessutom kan man ha det länge utan att det blir dåligt, vilket är perfekt då jag har mina perioder då jag är mer sugen på något för att sedan helt plötsligt sedan gå över till något annat. Detta innebär att mycket hinner bli dåligt innan jag får tillbaka suget efter det, men inte nyponsoppan. Blåbärssoppa borde också gå bra förresten, och fruktsoppa. Fungerar fint som mellamål, jag ska nog bunkra upp med ett lager!

Det bästa är att när jag druckit någon sliskigt söt soppa, brukar jag dessutom bli sugen på mat även om jag inte varit ett dugg sugen innan. Precis som nu! Får se om jag kommer på något att laga, i värsta fall finns det fortfarande kvar några bacon i kylskåpet och ägg är ju bara att knäcka. Gott och fort gjort! Fast variation sägs visst vara bra också ... Har förresten varit väldigt sugen på ägg de senaste dagarna, kan det vara för att jag börjat aktivera mig och därför håller på att bygga muskler? Nehepp, det var kanske önsketänkande ...


Kommentarer
Postat av: [SJUKA TANKE]

Hahah, att man bygger muskler om man är suger på ägg, var något helt nytt ;)

2010-11-03 @ 18:04:01
URL: http://sjukatanke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0