Jävla jul

Har typ inga svarta kläder. Ändå har de just fyllt upp två hela tvättmaskiner, jag vet verkligen inte hur jag ska förklara det. Tycker helt klart det är roligare när det är färgglatt, för tillfället är jag till exempel klädd i klargröna byxor och en knallgul tröja. Är sugen på att inhandla nya kläder, igår var jag sekunder från att trycka hem ett danslinne, blev dock "ekonomisk" och ångrade mig.

Halvt om halvt har jag bestämt mig för att inte köpa några fler kläder eftersom att de jag har redan nu knappt ryms i garderoben. Det är dock inte lätt, då allt inom mig skriker efter förnyelse. Om det inte börjat närma sig juletider hade jag nog inte kunnat hålla mig, men jag vill spara pengar så jag kan köpa fina julklappar till mina nära och kära istället :-) I år tänker jag börja i god tid med julklappsinköpen, så jag inte får panik i sista sekunden. Fast panik kommer jag ändå få, över att inte kunna köpa nog fina och dyra julklappar. Prestationsångest, det känns som att ribban ligger högt. Jag kommer känna mig sämst hur jag än gör och det är inte sådant som julen ska vara förknippad med, men så har det blivit för mg.  

Men jag är förbannat kass på julklappar, är man själv inget stort fan av materialiteter är det svårt att föreställa sig vad andra kan tänkas vilja ha. Om jag haft någon form av inkomst hade jag sparat varendra slant och bjudit alla mina närmaste på en resa istället, struntat i alla prylar. I WILL keep dreaming.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0