Engelska

Engelskan är ett himla fint språk tycker jag. Tycker det går att forma på ett helt annat sätt än svenskan, skapa mer poetiska meningar. Äsh, det är svårt att förklara egentligen, men jag gillar det! Skulle vara kul att åka till England någon gång, sitta i en stuga ute på den engelska landsbygden och dricka te, inspireras.

Det var någon lärare som sa något att det aldrig går att gå in på djupet på samma sätt i ett språk som inte är ens modersmål. Men jag vet inte, jag tror faktiskt det skulle gå om jag fick komma in i det lite. Sen är jag ju inte särskilt djup när det kommer till att skriva heller, varken på engelska eller svenska, så det skulle kanske inte spela någon roll för mig. Men engelskan inspirerar och motiverar mig att skriva just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0