Den mögliga osten

 





Brukar inte vara den som är den, men idag bestämde mig för att skriva ett mejl till Skånemejerier. Det såg ut såhär:

Kära Skånemejerier,

Jag tycker verkligen om era produkter men idag gjorde jag en obehaglig upptäckt som fick mig att undra ... Försöker ni förgifta mig eller?!

Idag upptäckte jag nämligen att den gula Skånemejerier-osten jag ätit varje dag, inte bara var gul utan även grön och vit. Eftersom att den går ut först om en månad (29/12) kunde jag först inte tro vad jag såg, men visst var det mögel. Jag har förvarat den i mitt kylskåp så det kan inte vara mitt fel att den blivit så ... Därför kan jag inte låta bli att undra, glömde ni sätta i konserveringsmedlet eller?!

Eftersom att jag är en fattig men ostälskande student var det en stor tragedi för mig att upptäcka att det bara var att vinka hejdå till i princip halva osten. Nu måste jag köpa en ny ost, vilket innebär att jag inte kommer ha råd att köpa några julklappar till mina nära och kära i år. Så när jag står där på julaftonsmorgon lovar jag att tänka på er och sedan ska jag förklara för alla mina älskade släktingar och vänner att ni nu även har infört mögelost i sortimentet och att det är därför de inte får några julklappar.

Tack för det. Verkligen.

Med vänliga hälsningar,
Bea.

Ps: Jag bifogar några bilder på osten i ett dokument så ni också kan förfasas över synen. Om ni vill kan jag skicka osten till er så att ni också kan njuta av den härliga mögelsmaken över jul?

Kommentarer
Postat av: mamma

Dramaqueen.

2010-11-25 @ 16:22:33
Postat av: Bea

Alla gånger ;-)

2010-11-25 @ 17:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0