Bakad potatis



Jag kan nästan sträcka mig till att kalla det vardagslyx. Bakad potatis, mums alltså! Det är grymt underskattat och borde ätas betydligt oftare. Nästa gång tror jag dock det får bli med ett annat tillbehör än Euroshoppers räksallad, den passar nog bättre på en tunnbrödrulle ... Hade rört ihop en egen röra med Creme Fraiche, räkor och lite rom om det inte varit lite väl dyrt som studentmat. Lite pressad citron på det, och ett knippe dill ... Det hade varit kanon.

Men jag förstår mig verkligen inte på dem som typ lever på ren färdigmat. Slänger in en Gorbys pirog i mikron eller en färdigpaketerad paj. Näe alltså, det är ju KUL att laga mat från grunden! Sen visste jag visserligen redan när jag bodde hemma att när jag flyttade hemifrån skulle jag aldrig bli en falukorvstjej :-P


Kommentarer
Postat av: Emma Hå

Ser smaskigt ut =) Men tar inte bakad potatis väldigt lång tid att göra? :O



//Emma Hå

2010-11-09 @ 19:38:08
URL: http://emmahas.se
Postat av: [SJUKA TANKE]

Som student skulle jag nog leva på nudlar och burksoppa. Om jag skulle få bakad potatis så skulle jag antagligen gå ner på knä och tillbe gud för gåvan och undra vad jag behövde offra för att få den... Eller ja, något sådant i alla fall.

2010-11-09 @ 19:42:37
URL: http://sjukatanke.blogg.se/
Postat av: Beas svar

Inte vet jag om jag tycker att två bakpotatisar för sammanlagt 12 kr är något att tillbe gud för, men jag är kanske udda :-P



Det tar ungefär 50 minuter i ugnen att göra bakad potatis! :-)

2010-11-09 @ 20:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0