Tillfredsställelse

Just nu mår jag riktigt bra! Den här dagen har bestått av fyra timmars jobb på förmiddagen, träning efter det, snöskottning och en dusch som avslutning. Man känner sig så grymt tillfredsställd av att låta musklerna jobba lite och dessutom få frisk luft.

Dock så får jag väl erkänna att jag hade en dipp när jag nyss slutat jobbet. Var så grymt hungrig och när jag skulle svänga in på våran uppfart på väg hem så tog det tvärstopp, för där var världens högsta plogkarm (typ). Så istället för att äta var jag tvungen att skotta och när jag väl kom in hade jag blivit så överhungrig att bara tanken på att laga mat var helt övermäktig. Sms:ade min älskade bättre hälft som sa att jag skulle äta yoghurt, så jag hällde upp yoghurt i en tallrik och började nästan att grina när jag hällde utanför. När jag satte mig ner insåg jag hur matt och skakig jag var. Behöver verkligen äta i ordning för att fungera, det är ju bara att konstatera.

Men utöver den lilla incidenten känns det ändå som att dagen varit lyckad såhär långt. Trodde inte det skulle gå så bra att träna då jag bara ätit yoghurt med banan innan, men när jag väl satte igång kände jag mig riktigt stark och på hugget. Alltid kul med positiva överraskningar. Nu ska jag bara orka laga middag också så blir allting perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0