Guess what, I'm not a robot

Jag har så lite att berätta att det är pinsamt och tragiskt på samma gång. Jobbar typ hela dagen idag. Jag gör ju knappt annat än att jobba. Det är jättebra och det är anledningen till att jag är där jag är idag. Men samtidigt börjar jag känna att jag måste fylla mitt liv med annat också. Något som ger det mening och gör mig till något mer än en robot. För så känner jag mig ibland, som en jobbrobot.

Och jag börjar inse att det inte är så det ska vara. Man ska jobba för att leva och inte tvärtom. Måste börja ta mig tid för att leva. Exakt vad det livet ska gå ut på vet jag inte men jag antar att det handlar om att göra sånt man får glädje av. I mitt fall handlar det nog om att spendera tid med min älskling, träffa mina föräldrar ibland, resa lite om det är möjligt och kanske börja om med ridningen. Det skulle vara ett fint liv. Frågan jag måste ställa mig är hur jag ska se till att mitt liv blir så. Hur jag ska hitta balansen.

Men jag ska lyckas i alla fall. Jag ska banne mig lyckas.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad härligt att du kommit till den insikten! För just det - du är ingen jobbrobot!
Dessutom är du min lilla dammtuss och de gör inte just så mycket annat än ligger och samlar. På vad vet jag inte riktigt men de samlar på sig något. Om inte mer damm vilket du också måste lära dig att samla genom att bara vara ibland och njuta av livet!
Puss! :*

2014-09-27 @ 11:37:55
Postat av: mamma

JA! Träffa mamma mer!:D
Krrraaam!

2014-09-27 @ 11:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0