Bättre nu och sparande

Även om dagen inte började så bra så har den faktiskt fortsatt bättre. När spänningarna lättat åkte jag till gymmet. Körde bara på lättare vikter och några få övningar, var mycket flåsigare än vanligt pga. förkylningen vilket jag tog hänsyn till. Men det kändes ändå bra att få köra igenom musklerna och efteråt var de mycket mer avslappnade än innan. Jag behöver köra slut på dem ibland för annars blir de bara mer och mer spända typ.

Sedan åkte jag och handlade. Hade ingen matinspiration så jag bestämde att det får bli hamburgare och pommes till middag, haha. Hittade även en nyhet i det mjölkfria sortimentet, creme fraiche med havre typ. Ska bara komma på vad jag ska använda det till, men det ska bli kul att prova för just creme fraiche har jag länge saknat en ersättare till. Vad kan man laga som innehåller det?

Denna dag har dock varit rätt tråkig om jag ska vara ärlig. Jag är verkligen sämst på att fylla lediga dagar med mening! Kommer inte på något som jag känner skulle skänka mig glädje en ledig vardag. I alla fall inte med 128 kr kvar på kontot, annars kunde man kanske ha gått på stan eller något.

Nu låter jag förresten jättefattig ... 128 spänn att klara sig på till den femtonde!? Men det är självvalt i alla fall, förde över en massa till sparkontot och nu börjar vi ha i närheten av tillräckligt med besparingar för att klara bröllopet ... I alla fall med den budget vi räknat på. Det känns skönt att ha det klart såhär tidigt. Då kanske man kan leva ett normalt liv resten av året utan att spara som en tok hela tiden. Kanske ...? Men jag misstänker att det kommer bli mycket sparande ändå för det finns alltid något att spara till. En del mindre roliga saker också, som att laga bilar och sånt.

Ibland känns det som att hela livet går åt till att spara. Spara och spara ... För att bränna allt på en dag eller några veckor. Och sen spara igen. Hur skulle det vara att alltid leva för dagen och bränna lönen så fort den kommer in på kontot? Det låter inte så meningsfullt. Att köpa en massa kläder och prylar typ. Dricka en massa dyra drinkar kanske. Nä, jag vet inte. Jag skulle nog bränna nästan alla pengar på god mat i så fall. Vilken pensionär jag är. Men det känns roligare att göra nåt riktigt häftigt istället, som att åka på en resa. Om än det kanske bara blir en gång per år om ens det.

Men Piteå är en ganska liten stad också och att hitta på roliga saker att göra i vardagen är väl inte det enklaste. Jag menar, tänk om man bott i New York till exempel ... Då hade det nog varit en annan grej! Jag drömmer ganska ofta om New York förresten. Om allt jag inte hann göra sist jag var där. Det är onekligen en stad som gjort intryck. Piteå skulle ha varit lite mer som New York. Hehe.

Nä, men något skulle jag behöva fylla mina lediga dagar med. Vet att jag sagt det förut också men det har liksom inte blivit av. För jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Något måste jag nog hitta på. Snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0