Tio udda fakta om mig

Ibland förvånar min reaktionsförmåga mig
En gång stod jag och koncentrerade mig på att titta in i dataskärmen och när jag såg något falla i ögonvrån sträckte jag ut handen och fångade det utan att slita blicken från skärmen. Whaaat liksom?!
 
Jag har ingen "sträng" under tungan
Vet inte vart den tog vägen. Jag hade en när jag var yngre, men nån gång gick den tydligen sönder utan att jag märkte det. Det innebär i alla fall att jag kan sträcka ut tungan ganska långt.
 
Är jättedålig på att komma ihåg namn
Förut kom jag ihåg för- och efternamnen på alla i min skolklass efter en titt på klasslistan typ. Nuförtiden däremot har jag pinsamt dålig minne och om nån presenterar sig för mig är det stor risk att jag glömt deras namn minuten efteråt.
 
Om jag fick ändra en sak med mig själv ...
Då skulle det förmodligen vara att göra mig lite längre. Har länge tänkt att jag skulle vilja ha större bröst, men det finns faktiskt en hel del fördelar med att inte vara så kort.
 
Har aldrig skadat mig "på riktigt"
Trots flera års ridning är den värsta skada (som jag känner till i alla fall) som jag ådragit mig en "omskakning av hjärnan", alltså inte ens en hjärnskakning. Har aldrig brutit något eller ens haft nån kroppsdel ur led ... Inte ens ett finger!
 
Är lite sugen på att skaffa en chihuahua
I flera år har jag alltså gått och sett på dessa djur som små håriga råttor som minsann inte är nån riktig hund. Men så träffade jag en jättemysig chihuahua och konstaterade att det inte gör så mycket att de inte är några riktiga hundar, de är ju rätt mysiga ändå. Dock tror jag inte jag kommer skaffa någon trots allt.
 
Tänker på mat nästan hela tiden
Jag har ett slags hatkärleksförhållande till mat, älskar att äta egentligen men det är inte så kul när man får ont i magen av det. Men jag tänker ofta på vad jag ska laga för mat, vilka ingredienser jag kan ersätta till exempel mjölk och glutenprodukter med osv. Bland det bästa jag vet är dock att äta ute och jag har länge sett det som något som ger mitt liv mening. På senare tid har jag dock börjat försöka hitta andra meningsfulla saker att fylla livet med istället, att äta ute blir dyrt i längden.
 
Önskar ibland att jag var överviktig
För folk som kämpar mot övervikt låter säkert detta jättemärklig. Men jag har alltid varit smal och delar av mitt liv underviktig. Har aldrig fått uppleva hur det är att kämpa för att gå ner i vikt och känner att det ändå hade varit en upplevelse att prova. Att känna på hur det är när folk ser på en och utbrister "shit vad smal du har blivit!" och faktiskt menar det som något positivt.
 
Tycker det är roligare att köpa saker till andra än till mig själv
Ärligt talat, så roligt är det inte att unna sig själv prylar. Det är ju mycket roligare att stå och välja bland saker som man tror att någon annan skulle ha glädje av! Att unna andra något riktigt fint, eller något gott för den delen.
 
Blir väldigt sällan riktigt arg
Men när jag väl blir det börjar jag typ skaka okontrollerat och känner typ att jag skulle våga vad som helst, som att säga till nån på skarpen fast jag egentligen är rätt blyg, speciellt mot folk jag inte känner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0