Matkontot ...

Oktober månad blev en dyr månad matmässigt, kunde vi konstatera efter att ha räknat ihop alla inköp. Jag tänker faktiskt inte säga hur dyr för då skulle folk nog fundera på om vi riskerar att hamna i lyxfällan (Nej det är ingen risk ... Men man kunde sparat pengarna till något roligare istället) Hur som helst så konstaterade jag att det känns vettigt att börja laga mer mat hemma och inte "unna sig" så mycket.

Jag är faktiskt väldigt motiverad till att laga mer mat också. Det svåraste är att hålla sig borta från "småköp", typ en förpackning chokladbollar här och en dricka där. Det är ju lätt hänt när man jobbar i en matbutik och har allt det där runtomkring sig. Men hittills har jag klarat rätt bra att hålla mig från denna typen av inköp. Bara det som verkligen är nödvändigt ska köpas hem och det ska bli kul att se vad det gör för ekonomin på en månad.

Idag ska jag laga egenpanerad fisk med potatis och remouladsås. Det har jag aldrig provat förut faktiskt, så det ska bli intressant. Gillar att prova nya saker fast det händer inte så ofta. Kanske blir det ändring nu? Är ju lite tråkigt att alltid äta samma och då är det inte så konstigt om motivationen sviktar och man går ut och äter istället. Så variation får det bli, det ska jag allt se till!

Kommentarer
Postat av: mamma

Heja!
Krrraaaam! :*

2014-11-11 @ 20:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0