Ett annat liv nu

En ny vecka har dragit igång och när jag ser tillbaka på den som gått kan jag konstatera att det varit en bra vecka och en bra helg. Trots att jag jobbade både lördag och söndag hann vi även med att åka på inflyttningsfest i Skellefteå på lördagkvällen, vilket var mycket trevligt. Jag har blivit bättre på att ta tillvara på tiden. Förutom om jag jobbade en dag var det nästan otänkbart att planera in något annat den dagen, speciellt om jag jobbade dagen efter också. Men nu tänkte jag istället att även om vi bara kunde vara på festen i tre timmar var det bättre än att inte komma alls. Och det stämde ju, de timmarna som vi var där var ju så värda.
 
Den här veckan jobbar jag fyra dagar, nitton timmar totalt. Förut hade jag varit grymt stressad över att inte ha fler timmar. Visst hade jag säkert kunna stressa ihop några fler. Men jag har börjat känna efter mycket mer nu, vad orkar jag egentligen utan att bli helt knäckt efteråt? Och eftersom att det inte finns något just nu som är akut att spara till känner jag att jag kan unna mig att inte vara helt knäckt av jobb. En säng vill vi ju visserligen investera i men jag känner inte att det är värt att åsidosätta allt annat för att kunna köpa den exakt nu. Förhoppningsvis har vi den ändå inom några månader.
 
Dock vet jag inte hur mycket denna extra ledighet egentligen ger. Jag är nästan tröttare nu än innan, eller så har jag bara mer tid att känna efter. Jag kan somna mitt på dagen och sova i flera timmar, det hände aldrig förut, jag hade väl helt enkelt inte ro till det. Nu känns det knappt som att det finns någon gräns för hur mycket jag kan sova. Och om jag funderar på en utlandsresa eller något i den stilen bara för att känna efter hur jag känner inför det, kommer jag fram till att det nog ändå skulle kunna vara skönare att stanna hemma och vila istället. Har jag funnit ett inre lugn och börjat slappna av mer, eller är tröttheten ett tecken på att något är fel?
 
Jag vet inte. Jag orkar inte fundera så mycket över det. Nu ska jag i alla fall snart åka och jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0