Njuter av sommaren

Har det rätt bra nu trots att det inte blev någon semester den här sommaren. Jobbar på halvfart och får ändå tid över att njuta av solen. Så länge min käre fästman är ledig känns det helt okej att ha det så! När han börjar jobba igen ska jag också se till att börja jobba så mycket jag kan. Men ibland behöver man ta det lite lugnt också och den tiden är nu!

 

Igår blev det först en tur in till stan för att uträtta några ärenden och äta på Subland (de har ju faktiskt mer än mackor, grymt bra!) Sedan hamnade vi hos några vänner som har en massa hundar (okej, fem). Där mådde man ju faktiskt helt okej ...

 

Efter att bilden togs kom typ alla hundarna och var nyfikna på varför jag låg på deras plats ... :-P
 
Har blivit jättesugen på att skaffa hund nu. Och en gård ute på landet! Men det är inte särskilt realistiskt i nuläget. Inte alls faktiskt. Dessutom vet jag inte vilken hundras jag vill ha än. Ser för och nackdelar med många olika raser. Men har inte riktigt fastnat till 110% för någon än. Vill ha en som gillar att mysa och bli kliad, som är "mjuk" till sätter men ändå framåt och positiv till att göra saker. Som är lugn när man är inomhus men piggnar till när man kommer ut. Helst en som inte skäller, jag gillar inte skälliga hundar. Vill även ha en som är trygg i sig själv och inte osäker till sättet. Sen så är det en fördel om den inte är alltför långhårig och fäller mycket. Och den ska helst vara av mellanstorlek och jag ska kunna brotta ner den om det behövs. Oh well ...
 
Idag ska vi åka och hälsa på farmor och farfar i stugan där man tillbringat många somrar. Känner att det blir alltför sällan man åker dit nuförtiden. Jag blir så avslappnad när jag är där, på ett sätt som man sällan blir. Men det är ju det där med att ha tid också. Förhoppningsvis får vi mer av den varan nu när byggnationerna är (i stort sett) klara i alla fall. Då kanske man hinner hälsa på folk ibland och bjuda hit folk också såklart. Det är något jag skulle vilja.
 
Nu ska jag dricka klart det sista av mitt kaffe, göra mig klar och sen ska jag nog följa med G då han ska lämna blod. Jag vill också! Vill vill vill! Men hoppas jag får se på när han gör det i alla fall, är nyfiken på hur mycket de tar. Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0